#EarthHour – Vi släcker ner för en ljusare framtid. Gör du?

Lördag 25 mars klockan 20.30–21.30 är det återigen dags för världens största miljömanifestation – Earth Hour. Vi på T3 kommer att delta genom att släcka ner vår hemsida under den timmen. Det kommer inte att påverka ditt internet, men du kan gärna stänga av din dator ändå för klimatets och framtidens skull!

Vi släcker ner hemsidan 25 mars mellan klockan 20.30 och 21.30.

T3 lanserar unik ny tjänst på O’Learys i Umeå

Olearys _Bild 


Ett halvår har gått sedan O’Learys i Umeå stod färdigt, och publiksuccén är ett faktum. Bakom kulisserna har T3 byggt en smart wifi-lösning som tryggar uppkoppling för betalsystem, enkelt kan anpassas, och dessutom gör att gästen själv marknadsför verksamheten – bara genom att ansluta till webben. Välkommen till den nya, smarta, restaurangen.

Nybyggda O'Learys i Utopigallerian i Umeå är en av de första i landet med en helt integrerad wifi-lösning av den här typen, men systemet rymmer så mycket mer än det som gästen ser. På restaurangen tas alla order emot på iPads och skickas trådlöst till restaurangens system. Det gör att den trådlösa uppkopplingen är helt väsentlig för att allt ska fungera. Därför har O'Learys olika nät för gästernas surfande och restaurangens egen uppkoppling. Förutom separerade nät kan T3 helt via molnet anpassa lagringsytor och uppkopplingshastigheter efter behov i en helt skalbar molntjänst, vilket gör att O'Learys själva aldrig behöver bry sig om hur systemet fungerar, allt hanteras av T3.

– Det var den perfekta verksamheten att utveckla tekniken inom, och en riktig utmaning för oss. O´Learys i Utopia är stort, har otroligt många tv-skärmar och tekniska lösningar som ska integreras, och restaurangen tar in över 700 gäster. Då gäller det att anpassa lösningarna efter det behovet, säger Ulrik Kärrman, teknikchef på T3.

I tjänsten ”Säkra kontoret” ingår dessutom ett backup-system, där uppkopplingen automatiskt går över till 4G-nätet om bredbandet skulle gå ner. På så vis riskerar restaurangen aldrig att bli stående med nedkopplade betalterminaler vid tillfälliga problem med bredbandsanslutningen.

– En bra fredag-lördag har vi över 1 200 matbeställningar, rekordet är 1 554. Så gott som alla betalar med kort idag, så om kortterminalerna slutar funka då är det katastrof. Det är verkligen en trygghet att veta att det finns ett reservsystem. Det har fungerat väldigt smidigt, T3 har snabbt hittat rätt lösningar för oss, säger Erika Sjöström, restaurangchef på O’Learys i Umeå.

Genom att checka in på restaurangens facebooksida får gästen fri tillgång till wi-fi, en efterfrågad tjänst som fungerar som en automatisk marknadsföringskanal.

– Vi har märkt en rejäl ökning av besökare på Facebooksidan sedan vi implementerade den funktionen. Det ger en otroligt bra spridning, säger Erika.

En annan spännande funktion är möjligheten att skapa så kallade ”heatmaps” – en karta som visar exakt hur besökare rör sig i lokalen vid varje givet klockslag. Tjänsten görs möjligt genom att systemet följer gästernas mobiltelefoner, och skapar en lättöverskådlig karta.

– Oavsett om du har din blåtand aktiverad eller inte så känner routern av din mobiltelefon via ”low energy bluetooth”. Heatmaps är ett otroligt bra verktyg för att utveckla handelsplatsen – i en galleria kan du följa hur besökare rör sig minut för minut, vilka exponeringsytor som har mest trafik och vilka ”döda” ytor som kan förbättras.

 

 

LiveZilla Live Chat Software